P-piller

För att bekämpa finnar och akne kan man även få p-piller som kvinna! Jag fick detta efter min första behandling med tetralysaler för lite mer än 2 år sedan. Jag fick Yasmin och jag går fortfarande på dem. De hjälper inte men när jag fick roaccutan så var man tvungen att gå på någon form utav preventivmedel så de blev det Yasmin. När jag fick Yasmin sa de att där fanns 3 sårter mot akne men när jag senare ville bytta var barnmorskan som ett frågetecken o visste inte vad hon skulle säga eller göra. De erbjöd mig Cilest men det verkade som man gick mer upp i vikt av dem så jag struntade i det. Jag vet att Cilest har fungerat för någon som haft akne men då har hon typ 2 av finnar. Många men ytliga. Sedan har jag tagit reda på att där finns en sort som heter Diane. Det värkar som om det är en sort som är klassad som akne medicin. Har funderat på om inte jag ska prova den sorten men isf efter jag gått klart på tetralysalerna.. Gemensamt för alla dessa 3 p-piller sorter är att du som ska använda dem inte ska ha bröstcancer eller blodpropp i släkten. Har du det kan du inte få de utskrivet direkt utan måste göra ett blodprov. Min pappa har haft en blodpropp så jag fick göra detta blodprov. De tar ca 1 månad att få svar på detta blodprov.. Väldigt lång tid men säg vad som inte tar lång tid inom sjukvården! 
 
Här är länkar till bipacksedlen och läkemedelsinformation på de 3 sorterna.
 
 
Yasminhttp://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=20000922000045
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
malin

om du ska använda dig av yasmin, tänk då på hur du mår efter att du börjat med dem. Jag har flera vänner som har kännt sig deprimerade och det försod dom inte förens de sluta med pillren. Men mot ackne är dom jättebra :)

2013-02-19 @ 09:23:44
Karolina

Hej Malin! :)
Jag har gått på Yasmin i över 2 år har aldrig känt mig deprimerad pga dem och på just mig har de inte hjälpt alls mot aknen.

2013-02-19 @ 17:28:05
URL: http://omatthaakne.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

OmAttHaAkne

Om att ha akne? Att gå på Roaccutan, Tetralysaler, Yasmine och Diane!

RSS 2.0