Vintern håller i sig!

Vintern vill inte ge med sig! Just nu snöar det för fullt utanför mitt fönster. Idag har jag tagit en ledig dag eller ja jag är sjuk så kallat eller insnöad om jag så vill. Det här vädret gör mig inte glad.. Min hud mår nog inte heller så bra av det. För jag får ingen sol, även om man inte ska ha så mycket sådant när man går på tetralysal men  ändå. Sen är det ju så kalt och man blir torr i huden och så blir man så hängig, trött och vill bara sova! 
 
VÅR OCH SOL NU TACK!
 


Kommentarer
Malin

Läst din blogg lite och känns som att jag har samma problem som du. Dock såg jag bilden här nedanför och har nog aldrig haft riktigt så mycket acne, men kan komma tider då massa bölder kommer i ansiktet. en tid var det helt okej med finnar osv, sen en dag fick jag bölder på ena kinden, och dessa slutade såklart upp i lila ärr, hur jag än skötte det. Har du något tips mot ärr efter finnar? Har inte överdrivet, men går ju aldrig utan smink, och om jag gör det så gömmer jag mig nästan jämt. Börjat med krämen Cicatrix, som jag hoppas ska hjälpa.. men man vet ju aldrig! Din hy ser riktigt fin ut iallafall.

2013-03-24 @ 13:28:32
URL: http://malinfranzzon.blogg.se
Karolina

Hej Malin!
Tråkigt att du har akne och ärr! Bra tips är att du använder bra smink själv använder jag foundation och puder från maybelline new york från fit me serien. Fondationen är oljefri och ickekomengogent. Om du fortfarande har finnar ibland så kan du gå till läkaren och få någon kräm eller köpa på apoteket krämen basiron, som du kan använda på bara det området du har någon finne. Mot ärr började jag använda bio-oil och en dermaroller som har taggar för att få bort ärren men eftersom jag fortfarande har finnar så använder jag inte något av det just nu. Man kan även göra laser eller slipning på ansiktet för att få bort ärr. Den krämen du använder har jag inte hört om innan men ben värkar ju bara iaf det jag läst om den :)
Hoppas det fungerar för dig så du blir av med ärren!
Kram!

2013-03-27 @ 15:11:19
URL: http://omatthaakne.blogg.se
Malin

Ja, jag har tänkt att byta till den foundationen! Ger den bra täckning? :)
Basiron har jag, och den tycker jag personligen är jätte bra mot finnar. Funkade dermarollern på dig? Jag hade tänkt köpa den då jag såg den någonstans, men var inte riktigt säker. Sen såg jag även bio-oil här på din blogg, som jag kanske tänkte testa på om inte denna krämen funkar, som jag dock verkligen hoppas den gör! Såg några bilder och såg ut som att det blev väldigt fina resultat så man kan ju bara hålla tummarna! Tack för ditt svar, ska absolut fortsätta följa din blogg! :) Kram!!

2013-03-27 @ 21:55:14
URL: http://malinfranzzon.blogg.se
Karolina

Foundationen ger bra täckning men är allra best tillsammans med pudret i samma serie. Bra att basiron funkar för dig :)
Jag har inte kunnat använda dermarollern så mycket eftersom jag fortfarande har finnar. Men den ska vara bra. Jag tror att den krämen du använder är bättre än bio-oil faktiskt. Tack för du gillar bloggen kommer fortsätta följa dig med för o se hur det går. :) Kram!

2013-03-30 @ 18:39:14
URL: http://omatthaakne.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

OmAttHaAkne

Om att ha akne? Att gå på Roaccutan, Tetralysaler, Yasmine och Diane!

RSS 2.0