Oktober och just nu!

Det var ett tag sen.. Men nu tänker jag skriva.. Det är så mycket som händer i mitt liv och som jag måste hinna med och därför har bloggen blivit lidande av detta för det har inte hänt så mycket på fronten om mitt ansikte.. Det är höst och snart vinnter och det gör aknen värre!
 
Just nu har jag höstlov vilket som jag verkligen behövde.. Men jag känner mig inte riktigt på topp för jag är lite stressad och har hetsat mig själ hela denna veckan om att nu är det snart lov. Men när jag väl få lov så inser jag hur mycket jag måste hinna med.. Det ska tränas, pluggas och så ska jag till tandläkaren, doktorn och sjukgymnasten med för jag inte kan ta ledigt från skolan för sånt. I morse sa mitt undermedvetna stopp då jag inte kunde göra ordentliga vändningar på simträningen. Jag blev så arg och frustrerad på mig själv så i slutet av passet tvingade jag mig själv att först göra volter mit i bassängen och sedan tillslut kunde jag slå runt vid väggen med. Det kändes så löjligt att det händer för det ska sitta i ryggmärgen hur man gör en voltvändning.. Men de hände ju antagligen för att jag har så mycket annat just nu så det gick inte bara..
 
Jag har just nu relativt mycket akne.. Absolut inte som det varit innan men det kommer hela tiden nya finnar. Och just nu tar jag inget för akne. Jag går på mina Yasmin p-piller som aldrig har funkat mot aknen för mig men jag har fortsatt att ta dem som preventivmedel.. Men nu är jag trött på dom.. Sedan så använder jag Differin gelen som jag fått utskriven av läkare och en Zinkpasta från ACO som jag köpt på apoteket. Den kan jag rekommendera för sådana ändamål! Det är en punktbehandlande produkt som jag använder ibland när jag är torr i huden och därför inte vill ta på Differin som torkar ut ännu mer och då svider. 
 
Men jag ska se om jag inte kan göra något annat väldigt snart så håll utkik för hur det går för mig!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

OmAttHaAkne

Om att ha akne? Att gå på Roaccutan, Tetralysaler, Yasmine och Diane!

RSS 2.0