Give Me Some Motivatio!

Idag är en så dag man varken vet in eller ut.. Skippade träningen för mår lite dåligt tror jag! Tjockade mig med chocklad muffins ist! Inte bra för huden! Jag känner att jag behöver lite motivation! Imon är det alla hjärtans dag ingen speciell och fira med men ändå! Snart helg och sportlov för oss här nere i Skåne! Motivationen får ligga i att allt blir bättre bra man gör något åt det! Så här är en bild efter Roaccutan och en förre! 
 
 
 
November 2012!
 
 
 
 
Oktober 2011!
 
 


Kommentarer
Elin

Hej!
Måste börja med att säga att jag tycker att du är väldigt stark som vågar gå ut såhär öppet och visa din akne, det ger bättre självförtroende till en själv!
Sen så går jag själv nu också andra året på gymnasiet i skåne ^^ och jag har också problem med akne. Har provat tetralysal som funkade bra och jag ville ha det igen men eftersom jag nyss fått en kronisk tarmsjukdom så krockar medicinerna lite :( så fick utskriver p-pillret zyrona som jag tagit i typ en vecka och nu tycker jag att aknen blossat upp mer igen men det kanske är så innan det blir bättre (var så med tetralysalen) så jag håller tummarna för oss båda att vi slipper allt som har med akne och ärr att göra inom en snar framtid! :) Powerlove!

2013-02-14 @ 04:27:17
Sofie

Hej :) kul att läsa din blogg! Så otroligt starkt gjort av dig som vågar visa bilder på din acne! Hur länge åt du roaccutan? Svara gärna i mejl så ja inte missar de :)..

2013-02-14 @ 14:37:17
Karolina

Hej Elin!
Tack, kul att kunna hjälpa till!
Jag tror det är viktigt att du håller lite koll på om det p-pillerna verkligen hjälper kan vara bra att ta fota en gång i veckan eller så på ansiktet så du har koll på att det är rätt sort för just dig. Vet att jag också fick mer finnar när jag började på p-pillerna Yasmin.
Lycka till o Kram! :)

2013-02-14 @ 19:13:32
URL: http://omatthaakne.blogg.se
Karolina

Hej Sofie!
Har mejlat dig ett svar.
Men skriver även här att jag gick på roaccutan i 130 dagar alltså lite mer än 4 månader!

2013-02-14 @ 19:14:54
URL: http://omatthaakne.blogg.se
Nathalie

Jag hittade din blogg av en slump och har kollat igenom lite nu. Jag måste bara säga att du är så otroligt stark som "vågar" lägga ut bilder och berätta hur du har det. Jag har haft problem med akne sedan jag var runt 14 år men bara ytligt. Har aldrig haft några direkta inflammationer eller bölder, men det har ändå stört mig. Nu har jag nästan ingenting (är 20 år nu), dock har jag kvar lite ärr och har alltid en eller annan finne..

Jag mådde så dåligt över detta när jag var yngre men när jag ser vad du har gått igenom så skäms jag nästan lite över mig själv. Jag fick också massa krämer som differin, skinoren osv men ingenting av det hjälpte.

Nu mår jag bättre på insidan och har därmed fått mindre finnar. Lycka till, jag håller tummarna för dig! Du är stark!

2013-02-15 @ 20:27:31
Sarah

Hej! Jag hamnade på denna blogg av en slump. helt fantastiskt vad du har förändrats med tiden. (Såg dina senaste bilder.) Jag har akneproblem och funderat flertal gånger på att uppsöka hjälp. Min akne började i tidig ålder och håller på fortfarande, halvåret till jag fyller 18. Det är inte alls kul. Jag har testat massa produkter från Neutrogena, mm. För några år sedan fick jag en som var den starkaste de hade och hette Basiron. Men den funkade inte alls, den var bara obehaglig och torkade ut huden. Idag har jag hittat en kombination som funkar bättre då jag tar "Gunry, Facial Scrub" på morgonen och sedan återfuktar den med "Lumene's Artic Aqua". Sedan applicerar jag smink för hela dagen och när jag tvättat av med vanlig handtvål (jag får bort det feta i huden) så tar jag därefter "Nivea Visage, Stay clear purifying toner". Det har hjälpt mig! Men det händer ofta att jag får större finnar liknande bölder, som flera väljer att uttrycka sig, cirkus 1,5-2 vecka/månad. Men som sagt, bör nog kolla upp det för att kunna bota det på annat sätt eller komplettera min rutin för en extra "fin(n)ish".

2013-02-15 @ 21:30:09
Emma

Åh, man kanske skulle ta till sig detta och också försöka ta kontakt med läkare om det. Hmm... Gillar att du bloggar om detta! :}

2013-02-15 @ 21:34:39
URL: http://emmacb.blogg.se
Karolina

Hej Nathalie och Sarah!
Tack för de finna kommentarerna det värmer!
Jag skickar ett mejl till båda er med lite svar!
Kämpa på töser!

2013-02-16 @ 18:31:23
URL: http://omatthaakne.blogg.se
Karolina

Hej Emma!
Tack för att du gillar bloggen!
Tycker absolut att du ska ta kontakt med en läkare eftersom aknen ger ärr vilket som finns kvar i stort sätt resten av livet.
Lycka till och kram!

2013-02-16 @ 18:37:47
URL: http://omatthaakne.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

OmAttHaAkne

Om att ha akne? Att gå på Roaccutan, Tetralysaler, Yasmine och Diane!

RSS 2.0