Alla är vi olika!

När det gäller akne är alla så himla olika. Det som hjälper på en hjälper absolut inte på en annan! Därför är det ju så sjukt svårt att bekämpa akne. Det finns massa hemma knep, myter, kurer, krämer, tabletter och annat trams som sägs ska hjälpa. Och ja allt det där som säljs mot akne måste ju hjälpa på någon men på vem är ju den stora frågan. Och svaret på det är vilken typ av akne har du? Har du några finnar ibland? Fler finnar men inte så långvariga och stora? Väldigt många, stora och jobbiga? Alltså vilken av de 3 typerna av akne har du? När man vet det kan man ju fråga sig varför har just jag akne? Beror det på något jag äter? Alltså blossar det upp speciellt efter jag ätit något? Får du det i samband med mens? Beror det på fel sorts smink? Har några nära släktingar så som syskon, föräldrar, mor och farföräldrar haft akne? När du vet varför just du har akne kan det bli lättare att bekämpa.
 
Tyvärr vet man inte vad som är rätt för just dig men något som är viktigt är att se varningstäkten för svår akne. Gå då till en hud läkaren och stå på dig för din sak för alla läkare är inte lika bra. Min förra var fruktansvärt dålig och var hemskt otrevlig och ville inte alls hjälpa sina patienser. Det är nog lite bättre kompets i storstäderna om akne. Låt inte någon säga till sig att det går över när du gifter dig eller att det hör tonåren till för det är skitsnack. Hade jag inte gått till en läkare hade jag nog haft akne tills jag minst var 30 år... För det försvinner inte av sig själv om man har så pass mycket. Men läs därför om akne innan tex kolla på bloggar fråga folk som har samma problem som du. Var modig, var stark, våga vara dig själv. Hjälp dig själv att bli av med aknen! 
 
Jag hoppas jag hjälper någon. Hjälper någon att tro och hoppas på att det blir bättre men att det tar tid. Jag hoppas att någon vågar söka hjälp. Jag hoppas att alla blir fria från sin akne någon gång! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

OmAttHaAkne

Om att ha akne? Att gå på Roaccutan, Tetralysaler, Yasmine och Diane!

RSS 2.0