När man tränat!

När jag har tränat simning och kommer hem på kvällen så är inte ansiktet i bästa form! Det känns stramt, lite torrt och irriterat.. Och ikväll har jag fått några utslag också.. För att bekämpa utslagen så tar jag på rengörings sprit, eller vad man nu ska kalla det! Och det bästa att göra är att ta bort sminket innan träningen ordentligt med sminkborttagning men det är jag lite dålig på! Inte bra!!! Sen är det även bra om man tar på hudkräm direkt efter träningen innan man åker hem. Men det är ju inte alltid man gör det. Och då får jag antingen vänta tills jag ska gå och lägga mig och då ta på min bio-oil mot ärren eller ta hudkrämen ist. Men det är ju bäst om jag ta bio-oil för ärrens skull. Dock ska jag köpa något annat mot minna ärr snart, en dermaroller. Men det ska jag skriva mer om i ett annat blogginlägg! 
 
Jag är lite dålig på att ta hand om mitt ansikte efter jag tränat!! Det måste jag ändra på.. Men nu ska jag fixa mitt ansikte för kvällen och gå o få min skönhetssömn!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

OmAttHaAkne

Om att ha akne? Att gå på Roaccutan, Tetralysaler, Yasmine och Diane!

RSS 2.0