-Smink-borttagnings-medel-

Vad är ett bra sminkborttagningsmedel? Det är en mycket svår fråga har jag kommit fram till! För det beror på vilken hudtyp man har.. Man lär sig av sina mistag ibland när man använder något som är fel för ens hud.. Men sådant inser man ju inte förren ett bra tag efteråt när man provat något annat!
 
Här är iaf lite olika produkter som jag använt och använder för att ta bort smink!
 
När jag tar bort mascara så använder jag en "vanlig" olja från apoteket.
Det som jag tycker är så bra med att använda denna är att den är bilig och lätt att få tag i.
Den är jättebra för huden för olja mjukgör ju huden och speciellt runt ögonen är det många som blir torra för att de använder något annat som torkar ut huden när du ta bort mascaran.
Den passar alla hudtyper och den tar både bort vanlig mascara och vattenfast.
Så den här enkla produkten rekomenderar jag starkt. 
 
 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sen använder jag denna rengöringsprodukt från Garnier för att ta bort foundation och puder.
Den kostar runt 50 kr och går att köpa i både mataffärer och typ ålens.
OBS! Denna har jag inte använt när jag gick på någon av mina läkarutskrivna mediciner. För då var mitt ansikte alldeles för irriterat av alla krämer som skulle bekämpa aknen!
Men nu när jag inte har några uttorkande mediciner eller så mycket akne så fungerar den bra att använda när man har använt smink. Men dock använder jag den inte varje dag och bara om jag haft på mig smink.
Jag tättar helst inte mitt ansikte i onödan för det kan också irritera aknen! 
 
 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tidigare har jag använt en serie från apoteket som sminkborttagningsmedel.
Deep cleansing som är lengst till höger fungerar mycket bra när man har akne. Både på svårare akne och även om man bara har en finne då och då. Detta vet jag för att jag haft vänner med lite akne som använt produkten. 
I början använde jag denna produkten för att bli av med min akne.. Detta var för flera år sedan när jag gick på mellanstadiet. Och efter som jag hade en svår akne så gjorde ju inte dessa produkter så jag blev av med aknen. 
Men deep cleansing kan man mycket bra använda som sminkborttagning!
Ansiktsvatnet till vänster tycker jag dock är lite för uttorkande när man har mycket akne.
 
 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Detta ansiktsvattnet är lite mildare och för torr hud. Det använde jag lite ibland när jag gick på olika mediciner om jag hade heft smink på mig. Också från apoteket.
 
 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sen är det alltid bra att ha en hudkräm till ansiktet!
Och där är det bästa jag provat denna Essex kräm från apoteket!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

OmAttHaAkne

Om att ha akne? Att gå på Roaccutan, Tetralysaler, Yasmine och Diane!

RSS 2.0