Skolfotografering..

Idag var det fotografering i skolan!! Både klassfoto och enskilt.. Vi hade det direkt på morgonen till och med innan vi skulle ha börjat egentligen. Ansiktet vara sminkat och för första gången på kanske fyra år så kändes det helt okej att fotas.
 
Detta har annars varit något jag inte sätt så mycket fram emot just pga mitt ansikte och aknen. Förra året så mådde jag inte alls bra över att behöva göra det. Jag hade bestämt i förväg att jag skulle stå med min vänstra sida mot kameran för att det var den sidan som såg lite bättre ut än den andra.. Om man nu var tvungen att välja!.. Och förra året så fick jag stå med vänster sida mot kameran och jag blev nöjd med det fastten man ser att jag har extremt mycket akne. För ett år sedan gick jag inte med smink varje dag för att jag tyckte det kändes obehagligt. Så den dagen vi fotades så la jag på ett tjockt lager smink precis innan fotograferingen och sen tvättade jag bort det efteråt.. 
 
Men i år så var mitt ansikte alldeles lent och nästan helt fritt från aknen. Jag var lite torr men så blir det nu när det börjar bli kallare. Jag fick stå så min högra sida syntes hade ju varit bättre om min vänstra synts men det spelade en mindre roll i år. För det kändes på något viss som jag vunnit över något. Det var nog en dröm att få stå där och för första gången på många år känna sig fri.. Fri från aknen.. För att för ett år sedan kunde jag inte gissa att det skulle vara så.. Jag skulle inte i min vildaste fantasi tro på att det skulle vara sant.. Men det är det!
 
Sen hur bra fotot blir vete fan men iaf så var min hud strålande och den är jag nöjd med!!!
 
Och snart börjar nästa kamp att bekämpa ärren! För igår beställde jag en dermaroller! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

OmAttHaAkne

Om att ha akne? Att gå på Roaccutan, Tetralysaler, Yasmine och Diane!

RSS 2.0