Dermaroller!

Redan idag har min dermaroller skickats hem till mig! Jag beställde den från skinroller.se för då två dagar sen, alltså söndags kväll och idag tisdag kom den hem till mig. Så leveranstiden är jättesnabb! Det finns olika storlekar och jag beställde 1.0 mm för jag har ärr som varken är ytliga eller djupa. De är sådär mitt i mellan. Den kostar 379 kr och det är fraktfritt och man kan beställa med faktura. Men vad är nu en dermaroller? Ja, haha det vet jag knappt själv än men så här står det om den iaf!
 
Dermaroller:
 
Med hjälp av 540 små mikronålar av kirurgiskt stål så stimuleras både hudens kollagenproduktion och återskapandet av nya hudceller. Redan efter ett par behandlingar kommer du se din hud återfå sin spänst och lyster efter vidare behandling minskning av både rynkor och ärr. Vår hudroller är även ett perfekt verktyg för att motverka och förebygga bland annat bristningar.
 
Den sägs göra samma jobb som laser. När man använder dermaroller så är det några saker som är viktiga att tänka på som att:
- Inte dela din dermaroller med andra människor.
- Var noga med att rengöra dermarollern förre och efter användning med desinfektionsmedel.
- Använda någon form av kräm efter behandling som ger näring. Krämer som är rika på A, C, E eller D-vitaminer. Tex bio-oil.
- Använd inte rollern på redan irriterad hud. 
 
Jag längtar tills jag kan börja använda den!! För det är egentligen först på söndag den 7 oktober som det är 6 månader efter roaccutan, det är då man får börja behandla ärren!!! Så jag vet inte om jag ska göra det ikväll eller vänta!? Lite beslutsångest! 
 
Ja vi får se hur jag gör!? Men det är tack vare en läsare som jag fått detta tipset om dermaroller och utan henne hade jag nog aldrig hört talas om dermaroller eller köpt en! 
 
 
Bild på dermarollern!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

OmAttHaAkne

Om att ha akne? Att gå på Roaccutan, Tetralysaler, Yasmine och Diane!

RSS 2.0