540 nålar..

Man brukar ju säga att tusen nålar gör ont! Men 540 nålar räcker mer än väl! Men ska man blir fin får man bita ihop lite gran eller hur!? Jag får tänka på att snart har jag förhoppningsvis inga ärr kvar!
 
Ikväll har jag använt min dermaroller för första gången! Det gjorde lite ont och jag blev väldigt röd på de områdena som jag rullat på. Efteråt sved det lite, lite den känslan att det brinner i ansiktet. Jag gjorde noga rent rollern förre och efter jag använt den med klinisk sprit, det gör man även med ansiktet förre. Efter man använt rollern på ansiktet så tar jag på bio-oil som också hjälper till att få bort ärren. Det bästa är att man gör detta innan man går och lägger sig för annars är man väldigt röd och risken för att man får in bakterier i det små hålen i huden är större. Man ska inte heller använda rollern på delar av ansiktet som har utslag. Så jag använde den inte på min panna för där har jag lite små utslag fortfarande. Jag kommer att använda rollern mellan 2-3 gånger i veckan till att börja med. Man ska inte svettas efter man använt rollern så det är inte så bra att göra det kvällen innan man har idrott på morgonen. Och eftersom jag simmar så ska jag inte göra det för nära att jag har träning i heller. 
 
Imorgon är det 6 månader efter roaccutan! Då berättar jag hur ansiktet ser ut på morgonen efter att man använt rollern!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

OmAttHaAkne

Om att ha akne? Att gå på Roaccutan, Tetralysaler, Yasmine och Diane!

RSS 2.0