Fuck ärr!

Rubriken säger precis som jag tycker! Fuck ärr! Varför ska man ha såna räcker det inte med att man ståt ut med akne? Tydligen inte! Men det finns ju något som jag tror kommer hjälpa mot även detta. Det är dermaroller och bio-oil.
 
Jag har varit dålig på att blogga och har inte så mycket nytt att berätta. Men här om dagen kom mitt skolfota hem i brevlådan! Det var inte så kul när jag såg det för man ser mina är tydligt! Hur mycket man än försöker dölja ärren med smink så går det ju inte när de har lite djup. 
 
Huden känns inte rolig.. Den känns gammal och inte fast.. Hoppas det blir bättre!
 
Bild från idag. Jag har använt dermarollern igår så ansiktet är lite rödare än vanligt! Men hoppas ni ser hur det ser ut ändå. (Lutar man sig bakåt så ser man tydligare)
 
 
Och här är skolfotot! Man ser det inte lika bra när man fotat fotot men ändå det syns!
 
 
 
 


Kommentarer
Sanna

Hej tjejen,

Har kikat igenom din blogg och är så ledsen över att du lider så av din akne/ fina ärr. Jag har precis som du lidit av akne i ca 17 år av mitt liv ( är 29 idag ) och fått djupa gropar av ärr. Idag går jag till en hudterapeut som slipar mitt ansikte. Ville bara be dig kolla med dina föräldrar om du har någon sjuk-och olycksfallsförsäkring? Har du det kan du nämligen få ersättning för ärren. Så gjorde jag och pengarna jag fick går till slipning nu, allt för att slippa ärren.

Kram Sanna

2013-02-16 @ 18:58:36
Karolina

Hej Sanna!
Jag har en sjuk- och olycksfallsförsäkring. Hur ansöker man om att få ersättning för det? Jag har funderat på laser i framtiden för att få bort ärren. Men hur är det att slippa? Gör det väldigt ont?
Kram Karolina.

2013-02-16 @ 19:44:17
URL: http://omatthaakne.blogg.se
Sanna

Vad bra! Jag föreslår att du börjar med att ringa till försäkringsbolaget och kolla hur du ska gå till väga. I mitt fall gjordes en anmälan via telefon, och så fick jag lämna en sk hälsofullmakt för att bolaget kunde begära in journaler från mina läkare och så fick jag maila in bilder på ärren. Jag har väldigt djupa gropar på mina kinder som har blivit betydligt bättre efter slipningen. Av mitt försäkringsbolag fick jag ut 29 000 kr. Ersättningen är såklart inviduell beroende på bolag och besvär, men jag tycker absolut att du ska anmäla!
Slipning gör ont. det svider och man är öm ett par dagar efteråt. för min del var det funkat bra, smärtan för ju förhoppningsvis med sig nåt positivt. Har Änsålänge bara gjort två stycken slipningar, men upplever som sagt ganska stor skillnad redan.
Min hudläkare tyckte slipningen var det bästa alternativet.

Hoppas du fått lite svar på dina frågor och maila mig om du undrar nåt mer.
Lycka till fina tjejen!
Kram!

2013-02-16 @ 20:31:33
Karolina

Tack så mycket för tipset! Detta ska jag absolut kolla upp.
Lycka till och hoppas det går bra för dig och du blir av med dina ärr! Kram!

2013-02-17 @ 11:57:24
URL: http://omatthaakne.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

OmAttHaAkne

Om att ha akne? Att gå på Roaccutan, Tetralysaler, Yasmine och Diane!

RSS 2.0