Dåligt smink..

Jag har sagt innan att det är viktigt vilket smink man använder. man ska ha ett som täcker bra men det ska ju även vara bra för huden, speciellt när man har akne ju! själv har jag ju hittat ett nu som är super bra. det är Fit Me foundation och puder från Maybelline New York. den är bra för att den är oljefri och icke-komedogent, vilket som betyder att det inte täpper till porerna från att andas. har man finnar ska man kolla efter det när man köper smink. så se till så att produkten är det så är den bättre för din hud. men Fit Me hittade jag i år första så innan har jag använt annat smink som inte har varit bra för min hud! (bild på Fit Me finns i inlägget "bra foundation" och pudret i "bra puder")


De två som är från vänster är inte oljefria och så. alltså inte bra för en akne hud. men den till höger är oljefri och icke-komedogent.

Detta är de olika foundationerna som jag använt under åren. + då Fit Me som jag har nu! Jag tycker att man inte ska använda smink på huden varje dag om man har akne. för att det är ju faktiskt inte bra för huden och med fel produkt känns det bara äkligt på huden!

Så mitt råd är! använd inte det varje dag. hells bara till fest eller om det är något riktigt speciellt till vardags. fasten jag vet hur äklig och ful man känner sig så får man stå ut! jag har inte använt smink på huden så jätte mycket för jag har under de tre senaste åren gått på olika krämer från läkare som man skulle ha på under dagen och då kunde man inte ha smink. på ett viss är jag glad för det, fasten jag hatade det då! för det dåliga sminket kanske hade gjort det värre! vem vet!

Roaccutan! ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

OmAttHaAkne

Om att ha akne? Att gå på Roaccutan, Tetralysaler, Yasmine och Diane!

RSS 2.0