Kan man förebygga?

Jag vet inte? går det? Hum, ja till viss mån kanske, men inte så att man inte får några finnar alls.

Som liten: när jag var liten blev jag alltid tillsagd att tvätta mig med tvål i ansiktet dock gjorde jag aldrig det.. det delen tror jag faktiskt kan ha inverkan på din hud i unga år. jag fick finnar som 8-åring och det var det inte många som fick. o de jag vet fick det i så ung ålder har idag ett helvete!! jag är ju en av dem.

Ditt hår: sen har jag även fått berättat för mig av en läkare att man inte ska tvätta håret så att shampo o balsam rinner ned på rygg o bröst för det finns ämnen i det som ger finnar. detta är helt sant jag slutade duscha mitt hår ned på ryggen och finnarna försvan. nu mera måste jag sått o vrida huvudet åt ena o andra hållet för att inte få shampo på mig. lite jobbigt men man vänjer sig.. o det hjälper prova!!!

Ärftligt: men sen kan ju även akne vara ärftligt och ja då finns det kanske inte så mycket att förebygga med! :/ Mat: vad du äter kan också ha inverkan.. de säger att choklad o ost inte är bra.. men sen säger man att det bara är bullshit?? ja jag vet folk som om de äter för mycket choklad blossar upp riktigt i ansiktet. dock gör jag själv inte det. sen har det kommit en ganska ny undersökning om att mjölk produkter inte skulle vara bra för hyn. det kan jag kanske tro på lite för när man åt tabletten tetralysal så fick man inte äta eller dricka mjölk produkter 2 timmar före o 2 timmar efter. och både idag o igår hörde jag på två olika saker på radion om folk som slutat äta kolhydrater och socker och de sa att de både blivit smalare o fått fin hy.. hum mina kolhydrater vill jag fan inte ge upp men sockret får jag nog minska på!

Solen: var i solen på sommaren o försök ta hand om din hy efter bästa sätt.

Smink: smink kan vara en stor bov ibland.. så se till så du har något bara.. oljefri o icke-komengionelig ska det vara..

Rör ej: o just det människor KLÄM INTE!!!!! vad ni än gör.. dock ibland så ja gör man det ändå men ni får ju ärr..

Är allt bara bullshit eller stämmer något??
Det är ju olika från person till person men mina råd är: Tvätta med tvål som liten - Skölj inte ned shampot på ryggen - Ät inte sådant du känner din hy reagerar dåligt på - Kläm inte - Var i solen - Använd bra smink.
Säkert mycket jag glömt men alltid en hjälp för någon!

O just det höll ju på o glömma att det är dag 99!!!!! imorgon 100!! jippi! då blir det en fin förklaring om hur det står till.. haha..
Tycker bilden passar bra in o jag vill säga med att ni inte ska tvätta alldeles för mycket på ansiktet för det är inte heller bra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

OmAttHaAkne

Om att ha akne? Att gå på Roaccutan, Tetralysaler, Yasmine och Diane!

RSS 2.0