Hår special.!

Jag sa tidigare att jag fått lite torrare hårbotten, men jag har inga problem med håravfall dock. och jag tvättar håret 5-6 gånger i veckan pga min idrott jag är simmare. jag hade inga problem när jag åt 5 tabletter så det måste vara när jag höjde till 6 st som jag blev torr.

Jag provade att ta i olja här om dagen i håret och massera in det ordentligt i hårbotten. jag tog inte oljan i hela håret för det hade blivit alldeles för jobbigt att skölja av tror jag, för jag har väldigt långt o super tjockt hår. jag tog sån vanlig olja som man köper på apoteket.. jag använder även samma olja till att tvätta bort mascara med vilket som är jättebra för huden runt ögonen den är alltid mjuk o fin. men man kan ta vanlig matolja i håret också om man har sån hemma. och då kan man använda det som inpackning och sova med håret i en handduk och skölja av det på morgonen.

Sen är det jättebra att även ta en vanlig hårinpakning iaf en gång i veckan, (vilket jag är dålig på att göra). men man märker skillnaden på håret. efter inpackningen blir håret mycket mjukare och snyggare. själv använder jag en inpakning från elvital.

Och det sista tipset är att köpa schampo o en återfuktande gel till håret på apoteket. funkar nog bäst på lite tunnare hår. provade den gelen men jag får liksom inte ner det till hårbåten har för tjockt hår som sagt! det lilla av gelen som kom på min hårbåten värkar fungera iaf. vet andra som tycker det funkar mot kliande och torr hårbåten så kanske är värt att prova.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

OmAttHaAkne

Om att ha akne? Att gå på Roaccutan, Tetralysaler, Yasmine och Diane!

RSS 2.0