Du måste stå på dig!

Jag känner och ser så många som har mycket akne men inte gör något åt det.
Jag brukar fråga om de har gått till läkare eller om de använder något för sin aknen. efter som det kan vara en väldigt känslig fråga så visar jag alltid mitt eget ansikte och säger något i still med (jag ser lika dan ut så jag menar inte illa). men svaret brukar oftast bli att nej det har dom ju inte, men de kanske använder någon skrubb o lite ansiktsvatten. jag berätta alltid också själv vad jag använder, vilken läkare jag går till o vad jag använt tidigare om de vill veta det.
Det stora problemet med akne är ju att vi alla är olika. så det finns ju aldrig något riktigt rätt eller fel. Ända undantaget för det värkar vara roaccutan. för alla vi som har mycket akne och har provat en del andra läkemedel som inte funkat så fungerar roaccutan för alla! (vad jag sätt iaf).
Och det finns ju så mycket olika krämer och skit som de säger ska fungera mot akne.. men hur vet man vad som är rätt för just dig?? det är jättesvårt! det ända sättet att veta är ju att prova sig fram.. men det är en väldigt jobbig process. du måste ju tro på allt du får av läkaren och göra precis så som de sagt till dig! och när du använt det ett tag och inser att denna krämen kommer inte att hjälpa mig i heller. nä då är det bara till att prova nästa. det sliter verkligen på en, att först få ett löfte men gång efter gång så fungerar det inte. även om det är jobbigt så får du aldrig, aldrig någonsin strunta i ditt problem. du måste stå på dig till läkaren o fråga massa frågor om vad det finns och fråga även om detta inte funkar vad ska vi då göra? och du ska alltid få ett svar. du ska aldrig ge dig!
Du måste stå på dig! För det är du värd..!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

OmAttHaAkne

Om att ha akne? Att gå på Roaccutan, Tetralysaler, Yasmine och Diane!

RSS 2.0