8 veckor efter!

Då är det den allra sista dagen! nu har jag i sex månader kämpat mot min aknen med roaccutan! jag kan inte beskriva hur glad jag är just nu. känslan är helt obeskrivlig! jag skulle aldrig kunna tro att jag skulle ha ett ansikte som ser så bra ut. för allt jag provat innan roaccutan har inte hjälpt men nu så har något gjort det!

Just nu är mitt ansikte väldigt lent, jag har en massa ärr men det hoppas jag försvinner med solen! annars ska jag göra laser på dem om 6 eller 8 månader. jag har bra två små utslag just nu.. och dom tar jag på en gel innan jag går o lägger mig. gelen heter differin och den har jag använt tidigare!

Sola ska jag göra imorgon för första gången om det är bra väder! jag längtar!!!

Detta kanske är en av de bästa dagarna i mitt liv! ochjag rekommenderar alla som har problem med akne att gå till läkaren. och har man mycket akne så ska man be om att få roaccutan! det är en lång väg till att få roaccutan.. man måste först gå på en annan medicin i 3 månader som heter tetralysal.. men eftersom jag vet hur mycket denna långa resa är värd så skulle jag inte bytta ut den mot något i hela världen! jag är så jäkla tacksam för att roaccutan finna! man ska alltid fråga om man har problem så gå till en doktor om du har akne för du gör dig själv en tjänst! och jag kan säga att om någon frågar mig så ska jag verkligen försöka hjälpa till för jag vet hur det känns!

Jag har skrivit om hela min resa i bloggen, om hur jobbigt det varit, om alla idioter till doktorer.. om att få hopp om att något ska hjälpa med sen visar det sig att det inte gör det!! om att man föreställer sig att man ser bättre ut i ansiktet än man gör för att alla i din omgivning gör det.. men när du ser dig i spegellen få ser du hur jäkla hemskt det ser ut och tycker synd om de som måste se på det! om hur ont det gör att ha akne.. för det gör verkligen ont i ansiktet.. ibland hade man svårt att ligga med huvudet på ena sidan så ont det gjorde!


Oktober 2011 innna jag börjat på roaccutan!


Juni 2012, idag sista dagen med efterbehandling! 8 veckor efter avslutad behandling!

Ser ni skilnaden? ;)


Kommentarer
Nova

Otroligt bra resultat du fick! Och som sagt alla röd ärr försvinner med solen, och om man har hål i hyn kan man slipa bort dessa. Jag själv tar mina sista roaccutan tabletter idag och det känns jätte skönt men samtidigt skrämmande ifall acnen skulle komma tillbaka. Jag får helt enkelt hoppas på det bästa, jag är så otroligt nöjd över resultatet och hoppas jag blir kvitt acnen för evigt. Skönt att det gått bra för dig och att acnen inte kommit tillbaka

2012-06-02 @ 17:04:31
Karolina

Ja det är verkligen jättebra! Så skönt att det är över också. Känner samma rädsla när det gäller om det ska komma tillbaka.. Men vi får verkligen hoppas på att vi båda förblir akne fria resten av våra liv! Kämpa på, nu har du bara 8 veckor kvar innan allt är slut! Kram

2012-06-03 @ 16:58:46
URL: http://omatthaakne.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

OmAttHaAkne

Om att ha akne? Att gå på Roaccutan, Tetralysaler, Yasmine och Diane!

RSS 2.0