Jag använder ROACCUTAN!

I denna blogg kommer du få läsa om vad jag använder och har använt för mediciner. om har det känns att ja se ut så här. och vad som hjälp eller ja egentligen inget fören nu när jag fått roaccutan.

Roaccutan är ett läkemedel som inte är godkännt i sverige men har används här sedan iaf 1990-talet. så för att få det måste det skickas en ansökan från doktern till läkemedels veket. du måste även ha gått på tableter som heter tetralysal i minst 3 månader innan du får roaccutan. läkarna verkar inte vara så väldigt glada för att skriva ut roaccutan. men man ska stå på sig.

Roaccutan är en farlig medicin som sagt. när du använder den så får du vara försiktig med vissa saker.
du får inte = var i solen + solarium, dricka alkohol, bli gravid, äta för mycket socker, idrotta för mycket.

Om du gör något av detta så = blir du brännskadad, får leverskador, får att missbildat barn, får diabetrs, får muskelvärk.

Ja det finns även tusen andra hemska bivärkningar.. men man kan säga att de jag nämt är viktigast. och om du är tjej så är du tvungen att gå på p-piller eller ha något annat prventivmedel, kondom räknas inte.. så p-stav, p-plåster, spiral, mm..

Bivärkningar som jag har fått är att man får torr hud både i ansiktet o resten av kroppen och torra läppar. så fuktkrämen få vara din bästa vän.. sen känner jag även av när jag inte ätigt på ett tag hur mitt blodsocker sjunker och då börjar jag se dåligt.. då är det bästa att äta en frukt eller macka. och jag känner att jag inte kan äta för mycket sötsaker får då mår jag dåligt. dock har jag inte haft några problem med muskelvärk och jag tänar väldigt mycket! det är positivt!

Idag har jag gått på roaccutan i 61 dagar! jag tar fem tabletter dagligen varje morgon!
Jag kämpar på!!!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

OmAttHaAkne

Om att ha akne? Att gå på Roaccutan, Tetralysaler, Yasmine och Diane!

RSS 2.0