Dag & Natt..

Det är lite knepigt det här när man använder smink på dagarna i skolan och sen kommer hem.. Man vill kanske inte alltid tvätta bort det för när man gör det blir man alldeles röd i huvudet och helt plötsligt så syns var ända liten finne och alla ärr väldigt tydligt! Men jag måster ju använda bio-oil nu så jag ser om det fungerar eller inte.. Och sen på kvällen så vill jag gärna ha hudkräm eller ta på något uttorkade om man har något utslag man känner är pågång!
 
Så just så får jag ta på bio-oil när jag kommer hem från skolan, sen på kvällen kanske man duschar och sen ska sova då tar jag på något uttorkade på speciellt pannan där jag har lite små utslag just nu, och sen bio-oil på kunderna och hakan.. På helgen är det lite lättare för då kan man ju smörja ansiktet med bio-oil både på morgonen och på kvällen för jag använder inte smink då om man nu inte ska något speciellt.. Men annars så får folk leva med att se mina ärr!
 
Inte så lätt det här.. Men jag kämpar på som vanligt så det skall nog då!! 


Kommentarer
Lina

Hej, jag skulle bara vilja säga att din blogg är verkligen jätte bra, jag har själv problem med svår akne, och känner verkligen igen mig :( Jag äter
tetralysal just nu och gjorde det förra hösten också men var tvungen att sluta när all acne lagt sig för att jag skulle till ayia napa i våras och när jag slutade kom de tillbaka bara efter nån dag kändes det som :(

Blev det samma för dig??
det skulle vara kul om du kunde kanske skicka ett mail till mig så kunde vi snacka lite mer :)

MVH Lina :)


Svar: Saka absolut skicka ett mejl till dig! Vad kul att du tycker bloggen är bra, det gläder mig! :) Under min tetralysal behandling var min akne lite lugnare och hade inte så mycket, men den försvan inte. Men efter att jag slutar och det gått en månad drygt så blev det värre igen! Då fick jag p-piller ist som verkligen inte gjorde så att min akne försvann..
omatthaakne.blogg.se

2012-08-29 @ 19:36:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

OmAttHaAkne

Om att ha akne? Att gå på Roaccutan, Tetralysaler, Yasmine och Diane!

RSS 2.0